
Az adattárház az adat információvá alakulásának helye. A szervezet üzletvitelét segítő rendszerek csak tárolják az adatokat, nem képesek azokat
- megfelelő formában,
- megfelelő sebességgel,
- megfelelő helyekre,
- megfelelő időben, időközökben
eljuttatni, mert nem ez a feladatuk.
Napjainkban az üzleti felhasználók információéhsége, szaktudása megköveteli, hogy olyan eszközök álljanak rendelkezésre, melyek lehetővé teszik a stratégiai információk kiaknázásnak lehetőségét. Egy vezető ma már nem elégszik meg papírra nyomtatott listákkal, melyek a rendszerekből kinyerhetőek, hanem használni akar Scorecard, OLAP technológiákat, melyekhez csak egy különálló adattárház adhat alapot.
Említésre méltó az a tendencia, hogy a vezetők saját maguk is szeretnének ad-hoc lekérdezéseket, elemzéseket végrehajtani rövid idő alatt ahelyett, hogy erre várni kelljen informatikai tudás (eszközkezelés, adatok helye) szükségessége miatt.
Az adatok tárházában azonban integrálva megtalálható a szervezet minden fontos egységének adata, mely így egy közös platformon, egy közös pontban mindenki rendelkezésére áll. Csak így biztosítható az „egy igazság” a szervezetben.
